Il meglio della ricerca, il buono della natura
Najlepsze z badań, dobro z natury

Zimowa dieta zapobiegająca zaparciom19.12.2016

 

Dieta, to jeden z najważniejszych elementów, który należy zmodyfikować, by Twoje dziecko nie musiała już dłużej cierpieć z powodu zaparć. I mimo, iż wydaje się, że zima nie sprzyja pro- zdrowotnej diecie, to jednak w trakcie zimowych miesięcy można z powodzeniem wprowadzić do diety substytuty letnich warzyw i owoców.
 

Co dziecko powinno jeść zimą, aby pozbyć się zaparć?

  • Suszone owoce – owoce suszone, poddane w przemyśle spożywczym prawidłowemu suszeniu niemal całkowicie nie tracą swoich właściwości odżywczych i smakowych. To wspaniała alternatywa zwłaszcza jesienią i zimą, kiedy świeżych owoców jest dostępnych naprawdę niewiele. Najlepszym rozwiązaniem jest wybranie suszonych jabłek, moreli i śliwek – owoce te zawierają dużo błonnika, który znacząco ułatwia trawienie.
  • Zupy krem – nawet jeśli wygląd warzyw w trakcie zimy nie zachęca do ich kupna, to nie powinnaś się tym sugerować, ponieważ nawet z nich można przygotować smaczne i sycące zupy krem, które skutecznie poprawią perystaltykę jelit u Twojego dziecka. Warto przygotować zmiksowane zupy z brokuły, kalafiora bądź sałaty, które w tradycyjnej formie niechętnie jedzone przez Twoje dziecko, w zmiksowanej postaci będą dla niego znacznie atrakcyjniejsze.
  • Zimowy czas to idealna pora na sięgnięcie do wszelkiego rodzaju kiszonek. Mało popularne kiszone ogórki bądź kapusta, będą w zimie idealnym substytutem dla pozostałych produktów z zwartością błonnika. Za specyficzny smak kiszonek odpowiadają bakterie, które dodatkowo wpływają korzystnie na florę jelitową.
  • Maślanki, kefiry, jogurt – sfermentowane produkty mleczne bardzo dobrze wpływają na poprawę trawienia i wspomagają procesy fermentacyjne, wpływające korzystnie na jelita.