Il meglio della ricerca, il buono della natura
Najlepsze z badań, dobro z natury

Czym zastąpić słodycze w zdrowej diecie dziecka?06.06.2017

  • Świeże i suszone owoce

 

Nasz organizm dobrze radzi sobie z cukrami, których w owocach również nie brakuje. Jest on jednak znacznie lepiej przyswajany przez organizm. Należy jedynie wystrzegać się bardzo słodkich owoców, takich jak winogrona,

Warto spożywać owoce czerwone i niebieskie (truskawki, czereśnie, porzeczki, jagody, borówki), gdyż one zawierają bardzo ważne dla naszego zdrowia związki zwane antocyjanami.

Suszone owoce są zazwyczaj bardzo słodkie. Najpopularniejsze z nich są morele, śliwki, daktyle, jabłka i banany. Spożywanie suszonych śliwek wskazane jest szczególnie podczas występowania zaparć u dzieci. Zawarty w śliwkach błonnik pomoże im w skutecznym wydalania. Jeśli jednak mimo to problem nadal występuje, warto sięgnąć po preparat Dicopeg Junior, który można przyjmować już od 6. miesiąca życia. Dzięki delikatnemu działaniu preparat ten nie podrażnia delikatnych błon śluzowych żołądka.

 

  • Świeże warzywa

 

Niektóre z warzyw, takie jak marchewka, papryka, dynia, pomidory mogą być naprawdę słodkie i smaczne. Coraz popularniejsze są również bataty, które są szczególnie dobre po upieczeniu w piekarniku. Dla wielu dzieci mogą być one substytutem chipsów – są jednak zdecydowanie mniej słone i mniej kaloryczne! Dziecko zdecydowanie chętniej zje warzywa, jeśli pokroimy je w słupki. Warto je mieć pod ręką, na wypadek gdyby pociecha chciała zjeść coś słodkiego.

 

  • Orzechy, ziarna i nasiona

 

Niektóre orzechy bywają naprawdę słodkie, a nawet jeśli nie zaspokoją zapotrzebowania na słodycze, to stanowią idealną przekąskę. Do tych słodszych orzechów należą orzechy nerkowca czy orzechy pekan. Z kolei ziarna słonecznika, nasiona i pestki z dyni może nie są zbyt słodkie, ale nadają się świetnie do podjadania.