Il meglio della ricerca, il buono della natura
Najlepsze z badań, dobro z natury

Przygotuj się na jesienne przesilenie01.09.2017

Jesienne przesilenie to zespół pewnych objawów, które nie maja miejsca w innych porach roku.
Zmienne warunki pogodowe: zachmurzenia, ciągłe opady deszczu, niższa temperatura i wcześniej zapadający zmrok to nie jedyne przyczyny pogorszenia samopoczucia. Po bogatym w warzywa i owoce lecie sięgamy po kaloryczne, tłuste i ciężkostrawne potrawy, które sprawiają, że czujemy się zmęczeni i ociężali. Rzadziej niż latem przebywamy na świeżym powietrzu, a niewystarczająco dotleniony organizm gorzej znosi nagłe zmiany pogody.
Najczęstszym czynnikiem, który wpływa na pogorszenie stanu zdrowia, jest mniejsza niż latem ilość światła. Jego deficyt doprowadza do choroby zwanej SAD (Seasonal Affective Disorder). Jest to choroba afektywna sezonowa, znana powszechnie jako depresja sezonowa.

Jak chronić organizm?

Przede wszystkim należy zadbać o skomponowanie właściwej diety. W związku z tym w jesiennym jadłospisie powinny znaleźć się świeże warzywa i owoce. Dla zwiększenia odporności niezbędne są witaminy z grupy B, odpowiadające za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Dostarczą ich produkty pełnoziarniste, kasze, ciemny ryż, a także kiełki i rośliny strączkowe. W jesienne dni można sobie pozwolić na odrobinę czekolady, która jest bogata w żelazo i magnez - pierwiastek, który pomaga łagodzić stres i poprawić koncentrację.

Oprócz tego należy zadbać o odpowiedni poziom suplementacji witaminy D. W miesiącach jesiennych i zimowych jej dostarczanie do organizmu jest utrudnione ze względu na małą ilość słonecznych i pogodnych dni. Witaminę D można jednak uzupełnić dzięki suplementacji. W tym przypadku sprawdzi się Vita D Express 2000, która skutecznie uzupełnia dietę w niezbędną dawkę „witaminy słońca”. Preparat stosuje się podjęzykowo dzięki czemu nie wymaga gryzienia ani popijania.

Należy pamiętać o przyjmowaniu 2,5 l płynów dziennie, nie tylko w postaci wody mineralnej, lecz także herbat ziołowych, zup warzywnych czy świeżo wyciskanych soków.
Aby organizm mógł prawidłowo funkcjonować, potrzebuje odpowiedniej dawki ruchu. W czasie wykonywania ćwiczeń dochodzi do regulacji pracy serca, układu krążenia i stymulacji trawienia.